WERKPLEKONDERZOEK

Als uw medewerkers voortdurend reperterende handelingen moeten uitvoeren tijdens het werk of te maken hebben met fysiek zware werkzaamheden, bestaat er een verhoogde kans op klachten aan bijvoorbeeld arm, nek/schouder of rug. De optimalisatie van zowel de werkplek als de werkgewoonten, kan de productiviteit bevorderen en de kans op verzuim verminderen. 

 

HOE ZIET EEN WERKPLEKONDERZOEK ERUIT?

1) Kennismaking met uw medewerker en inventarisatie van de klacht.

2) Analyse van de werksituatie, werkomgeving en werkgewoonten.

3) Bewustwording van huidige werkomstandigheden in relatie tot de klacht. 

4) Optimaliseren van ergonomische werkomstandigheden.

5) Optimaliseren van werkgewoonten (variatie in werkouding, efficient gebruik van spieren en gewrichten).

6) Praktische adviezen met oefeningen om belastbaarheid te vergroten en klachten te verminderen.

 

RAPPORTAGE

Alle bovenstaand genoemde punten worden verwerkt in een rapportage voor medewerker en werkgever. 

 

EVALUATIE

Twee weken na het werkplekonderzoek zal er een telefonische evaluatie plaatsvinden om na te gaan of het werkplekonderzoek het gewenste resultaat heeft opgeleverd of dat er verdere maatregelen nodig zijn.

 

KOSTEN

Vanaf 65,00 euro. Neem voor meer informatie of een offerte contact op met Marko Luksen, telefonisch bereikbaar op 0638518001 of per mail via info@praktijkluksen.nl 

 

KLANTEN
 

 

ERVARING

`Marko heeft mijn werkplek en werkhouding bestudeerd en verbeterd. Als fotograaf ben ik namelijk lange tijd zittend achter de computer aan het nabewerken, dit ervaar ik vaak als zeer belastend voor mijn rug. Marko zijn adviezen en ideeën zijn makkelijk toepasbaar, zoals bv een in hoogte verstelbaar bureau is super handig om van houding te verwisselen. Het doen van oefeningen tussen het werk door, is ook een advies van Marko. Verder heeft hij mijn fitness-schema aangepast om mijn spieren te versterken, want mijn camera met toebehoren wegen minimaal een kilo of 5. Sins het werkplekonderzoek ben ik me veel meer bewust van mijn werkhouding en probeer ik op tijd te wisselen van houding, ook heb ik meer kracht in mijn armen door de oefeningen, waardoor mijn rug minder belast wordt. Thanks Marko!`

Ervaring van Sonja Bron